מתן חודורוב: משרד עו"ד לענייני הגירה, זכויות אדם והסדרי מעמד

מה חשוב להבין לגבי עלייה מכוח חוק השבות ואזרחות

עלייה מכוח חוק השבות אינה דורשת הוכחת יהדות כפי שנדרש עבור נישואין ברבנות. על פי חוק השבות, כל יהודי, בניו ונכדיו של יהודי, זכאים לעלות לישראל ולהשתקע בה. לשם עלייה מכוח חוק השבות, צריך לצרף מכתב של מנהיג קהילה יהודית בעולם, מכל הזרמים ביהדות שמאשר את יהדותו של האדם, בהתאם לתפיסות של הקהילה הספציפית בנושא. זכאי עלייה מכוח חוק השבות יכול לקבל מעמד חוקי בארץ, ככל אזרח ישראלי אחר, וללא הגבלות על סוג השהייה ולכל החיים. הסדרת מעמדם החוקי של זכאי חוק השבות מתבצע במהירות יחסית וללא צורך בתשלום האגרות הנוגעות לעבודה, לימודים או תושבות.

אזרחות מלאה או שהייה ובדיקת עלייה

 כפי שמסביר עו”ד לחוק השבות מתן חודורוב, בהתאם לחוק האזרחות הישראלי, מי שעלה לארץ בהתאם לחוק השבות זכאי לתעודת אזרחות ישראלית באופן מידיי. בקרב זכאי חוק השבות ישנם המבקשים ללמוד או לשהות באופן זמני בישראל ללא התאזרחות מלאה. הם יכולים לבקש אשרת תייר, אשרת סטודנט או אישור עבודה מהיר. ישנה גם אפשרות לאשרה מיוחדת כבודק עלייה ובן זוג של בודק עלייה. החוק מאפשר בקלות וללא יציאה מישראל או שירותים קונסולריים לעבור מהאשרות הזמניות לעלייה מלא והתאזרחות.

בן זוג זר

 ניתן בהתאם לתנאים שהוגדרו בחוק. אין צורך שכל התנאים ימולאו ומתן אזרחות ישראלית לבן זוג זר, נתון לשיקול הדעת של משרד הפנים. התנאים בחוק כוללים שהייה בישראל תקופה ממושכת, מי שהשתקע בישראל או מעוניין להשתקע, ידיעת השפה העברית, ויתור על אזרחות מדינה אחרת וכמובן, למי שנמצא בישראל באישור חוקי וזכאי לשבת בה ישיבת קבע מכוח חוק השבות. נישואים לבן זוג זר לרוב מקל על מתן המעמד, מכיוון שמשרד הפנים אינו מעוניין להפריד משפחות.

עלייה מכוח חוק השבות עם עורך דין מקצועי ומומחה בתחום

אם אתם זקוקים למידע נוסף לגבי עלייה מכוח חוק השבות, כדאי לכם להתייעץ, עם משרד עו”ד לחוק השבות מתן חודורוב. המשרד מתמחה בתחום הסדרת מעמד במדינת ישראל, דיני משפחה, ירושה ופונדקאות. משרד עו”ד מתן חודורוב  בקי ומנוסה במשפט הציבורי, מנהלי, חוקתי וזכויות אדם. המשרד מייצג לקוחות בבתי המשפט ובתי הדין המוסמכים, ועורכי הדין במשרד מופעים בפני הוועדות והגופים הממשלתיים השונים בתחום המעמד וההגירה.

קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות: